Народна странка

Народна странка Краљево: Саобраћајни колапс градског и приградског превоза

Народна странка Краљево: Саобраћајни колапс градског и приградског превоза

Градски одбор Народне странке Краљево тражи од градских челника да уместо страначких колега ангажују стручњаке како би јавни превоз почео нормално да функционише.

Интервенцијом једног од градских већника дошло је до прекомбиновања и прекомпликовања линија градског и приградског превоза тако да готово ништа више у тој сфери не функционише. Мештани приградских подручја стрепе да ли ће превоз уопште и доћи, ђаци касне на часове или чекају и преко сат времена на повратак кућама због ,,реорганизације термина“. Неке линије су скраћене, неке укинуте тако да је и вожња централним улицама града продужена на бар 30 минута.

Да би хаос био још већи побринула се Републичка власт, тачније Министарство финансија издавањем мишљења које је у примени од почетка године о обавезном документовању трошкова превоза за долазак и одлазак са посла за све запослене у Србији. Што значи да ако запослени путује и жели да оствари право на плаћени превоз, право које му Закон о раду даје, мора да сачува све карте у доласку и одласку са посла како би их приложио послодавцу и добио средства на име превоза. У Краљеву је то немогућа мисија, када нема аутобуса о картама не треба ни размишљати, тако да је наплата путних трошкова немогућа, што опет иде на терет радника.

Подсећамо да проблеми Краљевчана са градским превозом почињу још 2016. године, када је предузеће за превоз путника ,,Аутотранспорт,, из Краљева свесно и систематски гурнуто у стечај. Од 2016. године услуге јавног превоза врши ,,Вуловић транспорт,, из Крагујевца уз субвенције Града од 59 динара по километру, плус карта коју плаћају корисници превоза. Иако је и то ,,партнерство,, између Града и превозника праћено бројним аферама, неправилностима у тендерским поступцима, као и братско – кумовским везама са владајућом странком, треба истаћи и да је то грађане Краљева коштало скоро милион евра годишње. Од ове године јавни превоз путника врши конзорцијум фирми окупљених око ,,Кавим,, који ће, уместо досадашњих 59 динара, грађане коштати 44 динара по пређеном километру, чиме се, по речима градских челника, остварује уштеда у буџету од скоро 25%. Међутим, како је цена карата поскупела, уштеда се остварује преко леђа грађана.

До сада смо више пута указивали на неспособност и неодговорност локалне власти у Краљеву, која засигурно делује по узору на републичку, али оваква ситуација директно и у великој мери утиче на смањење, ионако нарушеног, квалитета живота Краљевчана, да долазимо до нивоа ванредног стања.

Градски одбор Народне странке Краљево