Народна странка

Народна странка Чачак: Организацијом концерата са оволиким загађењем власт угрожава здравље и животе људи

Народна странка Чачак: Организацијом концерата са оволиким загађењем власт угрожава здравље и животе људи

преузето са OzzonPress

Саобраћај је највећи узрок загађености у граду, а власт ништа не предузима да се тај проблем реши, оценила је на конференцији за штампу Виолета Марковић из Народне странке. Она је подсетила да је месецима власт одбијала да призна да постоји уопште проблем са ваздухом, да је он здрав, а онда су почели да се хвале резултатима рада који би требало да поправе квалитет ваздуха.

„Власт јесте угасила неке котларнице које су биле на мазут и на угаљ, поставила је под пртиском јавности мераче за квалитет ваздуха, међутим поставља се питање шта грађани имају од тога и шта су грађани добили? Град Чачак није више индустријски град, а с обзиром да су мерачи Завода за јавно здравље постављени на обилазници и у строгом центру града, долазимо до закључка да је саобраћај један од највећих загађивача ваздуха у Чачку. Проблем саобраћаја је све израженији у Чачку последњих година. Регистровано је преко 60.000 возила, а власт га још више успорава сужавањем коловоза, постављањем кружних токова, лежећих полицајаца, пешачких прелаза…довело је до тога да се по граду мили.  Урадили су све супротно, немају студију о саобраћају, немају стручни тим који би радио на регулисању саобраћаја, немају ниједну јавну гаражу…Ако знамо да од карцинома плућа у Србији умре три пута више људи него што је то у свету, онда знамо да смо у неком озбиљном проблему. Да је Народна странка на власти озбиљно би приступили растерећењу центра града, да се избегну гужве у центру града„, рекла је Виолета Марковић.

Она је оптужила власт да ништа не чини на организацији квалитетног јавног превоза. Како каже, железнички саобраћај се уопште не користи, док Аутопревоз добија највеће субвенције али без икакве контроле да ли одржавају прописане линије.

„Немци у неким векликим уређеним градовима немају потребу да уопште имају аутомобиле управо из разлога што имају добар јавни превоз. Ми у граду имамо превозничку фирму која убедљиво највише добија субвенције у окружењу без уговора о јавно приватном партнерству, без икакве контроле колико линија има и да ли испуњавају уговорне обавезе и линије. Када би превоз био боље организован грађани не би имали ни потребу да сваки час пале свој ауто да би стигли из једне тачке у другу. Данас немају другу опцију него да користе аутомобил„, наводи Марковић.

Председник Градског одбора Народне странке Александар Радојевић критиковао је челнике града што се не осврћу на загађење ваздуха и проблеме које може да створи грађанима у здравственом погледу па их још и позивају на отворено организацијом концерата.

„Позив челника града на јавно окупљање са оволиким загађењем ваздуха сматрам непромишљеним, пре свега ради се о самопромоцији и у складу са оном дајте народу хлеба и игара и имаћемо гласачко тело и за наредне изборе. Суштински то је опасно угрожавање здравља и живота људи. Закон којег се сви  придржавају је онај чувени о безусловној предности пешака на пешачким прелазима у односу на аутомобиле. Мислим да је та пракса прилично контрапродуктивна, како за пешаке, тако и за оне који седе у аутомобилима. Успоравање саобраћаја у централним градским зонама, често заустављање аутомобила због преласка једног или два пешака јако доприноси томе. Када десет аумобила стоји да би прошла два или три пешака он испушта угљен моноксид који ј екрвни бојни отров и који нас трује све скупа уместо да ти возачи прођу и ми пређемо преко улице.  Тако да нешто што може да буде предлог надлежним државним органима је да размотре тај закон, да бар на тај начин дозволе убрзавање саобраћаја, да се не да безусловна предност пешацима у односу на аутомобиле, јер то свима шкоди“, поручује Радојевић.