Народна странка

Виолета Марковић: Чачак једини град који је у миру изгубио два моста за мање од годину дана

Виолета Марковић: Чачак једини град који је у миру изгубио два моста за мање од годину дана

Преузето са портала Н1.

 

Инспекција за локални превоз и путеве затражила је од Градске управе у Чачку почетком новембра прошле године да се потпуно обустави саобраћај преко моста на Западној Морави у Мрчајевцима.

Један стуб моста је био срушен, а други напукао, што је представљало, како су навели „очигледну и непосредну опасност по кориснике моста“.

Међутим, ЈКП „Градац“ поднео је жалбу Градском већу у Чачку и приложио мишљење Института за путеве, тражећи да се саобраћај не обуставља потпуно. Жалба је усвојена, а мост се срушио осам месеци касније.

Виолета Марковић из Градског одобра Народне странке Чачак за Н1 каже да је кривац за рушење моста онај који није реаговао на време и подсећа на похвале градоначелника Чачка Милуна Тодоровића који се, како каже, „хвали са седам година власти у граду, а седам година није обраћао пажњу на овај мост који је важан за све грађане и њихову безбедност“.

Марковић наводи да су мостом, и поред забране за возила тежа од три тоне саобраћали камиони који граде ауто-пут, да су аутобусима превозили раднике који раде на аутопуту, те да је дужност ЈКП „Градац“ био да обустави саобраћај.

Она подсећа и да је на основу решења Института за путеве и Управе за урбанизам још у децембру требало да се поставе физичке баријере где пут не би био шири од три метра, као и да се поштује да не пролазе возила тежа од три тоне.

Догодило се тако да дан након што се урушио мост у Адранима срушио и овај мост у Мрчајевцима.

Репортер Н1 преноси да су стручњаци јединствени у ставу да држава нема новца за решавање овако озбиљних проблема као што су мостови.

Виолета Марковић каже да је Чачак једини град у Србији који је у миру изгубио два моста за мање од годину дана – прво пешачки мост у Овчар Бањи, а онда и овај у Мрчајевцима.

Она истиче да су из њене странке након првог рушења моста и полемика какви су нам мостови у Чачку тражили информације од јавног значаја. Нагласила је да проблем нису грађани који гравитирају мосту из села у околини.

„Мештани су најодговорнији и знају колико им је мост потребан. Нису га доводили у ризик својим понашањем“, нагласила је.

Додаје да они нису могли да спрече да пролазе тешка возила.

Преноси и да су из докумената које су добили сазнали да је ЈП предузеће „Градац“, које је управљач пута тражило да се одреде рестрикције за саобраћај на мосту након што се срушио мост у Овчар Бањи, па су се сетили и осталих ризичних мостова.

Када је инспекторка за путеве изашла на терен, како прича Марковић, донела је одлуку о тоталној обустави саобраћаја водећи се тиме да неће моћи да се поштује ограничење до три тоне носивости.

Тада је утврђено и да један стуб не постоји, а да је други напукао.

Видели су, додаје и колико су поткопани стубови. После свега, као струка и саобраћајни и грађевински испектор донели су одлуку о потпуној обустави саобраћаја.

Пошто Управа за урбанизам доноси решење, ЈП „Градац“ се, наводи Марковић, жали са чудним образложењем да гравитира пуно грађана којима је мост потребан упркос безбедносном ризику. Поред тога, ЈКП „Градац“, како додаје, инсистира да грађевинске машине за чишћење снега и даље прелазе преко моста.

После свега, објашњава Марковић, донета је класична политичка одлука и градско веће усвојило је жалбу ЈП „Градац“ поништавањем мишљења струке којој су важнији животи него гласови политичке организације.

Сада људи морају да путују 80 километара сваког дана због тога што је мост срушен, подсећа репортер Н1.

Он наводи и да само захваљујући присебности мештана није дошло до трагичних догађаја.

И у Адранима су мештани зауставили ноћу саобраћај да би спречили трагедију, а у Мрчајевцима је аутор снимка рушења моста непосредно пре тога зауставио аутобус са радницима који су хтели да пређу преко моста.