Народна странка

Народна странка Крагујевац: Зашто градите изграђена стајалишта?

Народна странка Крагујевац: Зашто градите изграђена стајалишта?

Поводом последњег дана тендера за извођење радова на изградњи аутобуских стајалишта у Крагујевцу који је град расписао 30. 12. 2020. године ГрО Народне странке одржао је конференцију за медије.

„Реконструкција или изградња стајалишта јесте неопходна за град и грађане Крагујевца који свакодневно користе услуге јавног градског превоза и то је активност коју ћемо подржати“ изјавио је Борис Херман, председник ГрО Народне странке у Крагујевцу и додао да ће они нарочито подржати изградњу квалитетних аутобуских стајалишта ван градског језгра и у приградским насељима.

Из крагујевачког одбора наводе да су они противе томе да се градски новац „прелива“ у приватне џепове уместо у предузеће које је у власништву града, које има искуство у изградњи стајалишта и које запошљава особе са инвалидитетом а ту се мисли на предузеће Шумадија ДОО (бивши Шумадија ДЕС).

„Да град није планирао да се што већи део овог новца задржи у оквирима локалне самоуправе говори и то да је конкурс расписан иако за ангажовање Шумадија ДОО није био потребан тендер“ додао је Херман.

Говорећи о томе да су стајалишта прецењена и да ће већи део тог новца бити преливен у џепове приватних извођача радова „народњаци“ су агрументовали документима до којих су дошли  увидом у бизнис план ЈКП Шумадија по којем ће се по стајалишту потрошити у просеку око 15.000 евра, односно да ће се код банке задужити за 1.500.000 евра. Детаљном анализом тендерске документације, пројекта који је урадио ЈП Урбанизам и израдом пројектног предрачуна али и увидом у цене код произођача широм Србије, навели су да се јасно види да цена једног стајалишта не може у просеку да пређе вредност од 10.000 евра. Остаје, како наводе, да се грађани и надлежни запитају где одлази разлика од укупно око 500.000 евра за 98 стајалишта?

„Детаљнијим увидом у тендерску документацију ове јавне набавке јасно се може наслутити да се документација „пакује“ за одређену фирму а најбољи показатељ тога јесу додатни услови које је Наручилац навео у тендерској документацији а на основу члана 76 Закона о јавним набавкама. Расписани додатни услови су све супротно начелима законитости и конкурентности“ изјавио је Херман и додао да су додатни прописани услови дикриминаторски. Херман је ијзавио и да „додатни услови нарушавају начело једнакости понуђача и нису у логичној вези са предметом јавне набавке.  Због чега је град Крагујевац расписао овакве додатне услове ако не због „унапред договорене комбинације?“

На крају Херман је поставио питања:

  1. Због чега је град расписао тендер ако су на дан расписивања тендера, нашем одбору по основу Закона о доступности информација од јавног значаја написали да је „за реконструкцију аутобуских стајалишта из напред наведеног кредита издвојено 180.000.000,00 динара“ уз приложен списак реконструисаних стајалишта у ужем и ширем градском језгру?
  2. Због чега је расписана јавна набавка ако град Крагујевац под својим окривљем има предузеће Шумадија ДОО (бивша Шумадија ДЕС) и за чију куповину је 2019. године град из буџета издвојио 70.000.000 динара а чија директорка је за медије изјавила 21.08.2019. године да је та фирма добила посао уређења аутобуских стајалишта?

Завршавајући конференцију Херман је скренуо пажњу градској управи да су дужни поштујући члан 12 Закона о јавним набавкама да у свим фазама поступка јавне набавке обезбеде једнак положај свим понуђачима и затражио да се обустави поступак јавне набавке, да се не улази у преговарачки поступак већ да се посао без расписивања нове јавне набавке додели градском предузећу Шумадија ДОО за коју смо сигурни да овај посао може у задовољавајућем квалитету да спроведе.

Народна странка Крагујевац