Народна странка

Марина Липовац Танасковић: Линије метроа у Београду потпуно промашене

Марина Липовац Танасковић: Линије метроа у Београду потпуно промашене

Председница одборничке групе Народне странке у Скупштини Београда Марина Липовац Танасковић изјавила је данас да су линије метроа планиране у корист инвеститора, а не грађана, и зато се укрштају код „Београда на води“, од којег се прави нови центар града.

„Заобиђени су Трг Републике и Славија, где је требало да се укрштају линије по плану из 2010. године. Заобиђен је и Клиничко-болнички центар, а метро не повезује аутобуску станицу, железничку станицу и аеродром. Најгоре је што ће се метро градити на Макишу, где је водоизвориште пијаће воде“, рекла је Марина Липовац Танасковић на конференцији за новинаре испред Скупштине Србије, где је одржана седница градског парламента.

„У сукобу аргумената и интереса побеђују интереси СНС-а“, истакла је Марина Липовац Танасковић.

Скупштина Београда данас разматра План регулације шинског система у Београду са разрадом за прву фазу прве линије метроа.

„Сви који су на данашњој седници Скупштине Београда гласали за такву линију метроа  гласали су против интереса Београђана“, рекла је Марина Липовац Танасковић, и подсетила да су одбијене све примедбе стручњака са Грађевинског факултета Универзитета у Београду.

„Зашто ћуте Саобраћајни факултет и друге стручне установе? Почетак градње метроа најављен је за 11. новембар, што ће бити црни дан за Београд, јер ће тог дана главни град изгубити своје водоизвориште“, рекла је Марина Липовац Танасковић.

Она је истакла да Народна странка није против метроа, али да он не сме бити грађен на водоизворишту, него би прва линија требало да повезује Нови Београд и Звездару, што су навели и саобраћајни стручњаци, јер је то правац на којем има највише путника.

„Постоје два центра – Нови Београд и Стари град, а ’Београд на води’ није центар и Народна странка ће се борити да Београђани добију метро у свом интересу, односно да се метро не гради на Макишу, који мора да остане водоизвориште“, рекла је Марина Липовац Танасковић.

Марина Липовац Танасковић је рекла да је по промени власти могуће зауставити радове на Макишу, где ће највећи проблем бити градња насеља за 36.000 људи на водоизворишту.

„Цена метроа 2012. године била је 2,2 милијарде евра, а 2019. је дуплирана на 4,4 милијарде, док се данас помиње да ће метро коштати шест миљиарди евра, плус додатних 500 милиона евра које ће Београђани платити за додатне студије. “, рекла је Марина Липовац Танасковић.