Народна странка

Гајић: Бољи саобраћај, мање загађење и сузбијање корупције

Гајић: Бољи саобраћај, мање загађење и сузбијање корупције

Шта сматрате највећим проблемима у функционисању Београда и на који начин планирате да их решите? Како бисте решили саобраћајни колапс у престоници?

1. Саобраћај. 2. Загађење 3. Корупција. Ово су три највећа проблема у Београду и то су истовремено три теме којима ћу ја као кандидат Народне странке за градоначелника Београда посветити највише пажње. Поред ове три теме, ми ћемо се бавити културом и спортом у оној мери у којој је Београд надлежан за ова питања.

Сведоци само саобраћајног колапса у Београду у јутарњим сатима, као и у време када се грађани враћају кући с посла, као и голијатске борбе за паркинг место. Градски превоз је поново у лошем стању, ГСП има велики проблем са возачима, јер је значајан број искористио шансу да посао нађе у некој од земаља ЕУ које су због истих проблема знатно олакшале процедуре за добијање радне дозволе као што је случај са Немачком. Већ више од 30 година проблем је у квалитету градског саобраћаја, генерално су нам у лошем стању аутобуси, тролејбуси и трамваји.

Паркирање је огроман проблем. Београд мора инвестирати у нова паркинг места. С тим у вези, уколико будем изабран за градоначелника, једна од првих мера биће укидање ‘ока соколовог‘, које по мом мишљењу врши незаконито снимање аутомобила, а у последњих годину дана уместо комуналне милиције овим возилима управљају нека НН лица у цивилу, вероватно радници Паркинг сервиса, што је такође незаконито. Уз помоћ ‘ока соколовог‘ из оних скупих џипова који су набављени на коруптиван начин преко једног од домаћих тајкуна се грађанима одређују драконске новчане казне од стране Прекршајног суда у Београду у висини од чак 25.000 динара у случају да у року од осам дана грађанин не обавести комуналну милицију ко је управљао путничким возилом. Овоме се мора стати на пут.

Глас за Народну странку подразумева обрачун са корупцијом која је постала ендемски и национални проблем првог реда. Корупција хара и у градској управи, пре свега у области урбанизма и изградње. Уопште, систем помоћу којег се троше јавна средства је дословце језив. Када би се корупција свела на четвртину од сада постојеће, Београд би буквално продисао. Када је у питању искорењивање корупције из градске власти, то ја лично гарантујем. Адвокат сам скоро пуне 32 године, имам једно озбиљно искуство кроз адвокатску праксу која се односи на коруптивно деловање и мислим да бих могао на том пољу доста да урадим.

Када је реч о саобраћају и загађењу, ја уз себе имам као прву сарадницу Марину Липовац Танасковић, народну посланицу и градску одборницу која је међународни експерт за саобраћај. У вези са заштитом животне средине, ту је др Александар Анђелковић, доцент на Шумарском факултету. Ми имамо разрађене кризне програме који се могу веома брзо реализовати и побољшати стање у ове две области. Београд је једна од најпрљавијих престоница у Европи. По загађењу смо можда и на самом врху, упркос томе што је Београд град на две велике реке и препун паркова и зеленила. То није довољно. Важно је и да Београђани промене свој однос према чистоћи града. На тром пољу смо заказали као цивилизовани људи.

Централне општине у Београду имају мање од метра квадратног зелене површине по становнику, док је по оценама светских агенција минимум 20 квадратних метара у урбаним срединама. Београђани плаћају прескуп стандард живота, а заузврат не добијају ништа. Наша је замисао да Београд постане стварна зелена престоница. Да се сваком грађанину омогући неометан приступ обалама река. Уз то, наши градски потоци којих само у централном делу града (без територије рубних општина) има 105, морају престати да буду фекални колектори. Изградња канализације тамо где недостаје и ревизија пројекта ППОВ у Великом Селу омогућиће да саградимо четири мања постројења која ће у укупном збиру прерађивати веће количине воде од планиране тамо, а за краће време ћемо омогућити пречишћавање вода, него што би то био случај са једним мегаломанским пројектом какав је започет и очигледно никад неће бити завршен.

Загађење ваздуха је ипак нешто што погађа све становнике града, мање-више равномерно. А циљ нам је и да термоелектране више никад не буду у прилици да спаљују јаловину помешану са мазутом, као што је то био случај прошле зиме. Наша јавна комунална предузећа водиће стручни људи из области делатности тих предузећа и сносиће одговорност за посао којим се баве.

На чему највише замерате одлазећој градској власти и да ли постоји нешто што бисте похвалили у њеном раду?

„Шапићев кратки мандат нема по чему посебно да се памти. Он се није ни окренуо, већ му је прекинут мандат, тако да реално, чак и да је имао неке добре идеје, он није имао када да их реализује.

Похвалио бих укидање система Бус плус. То је била добра одлука и у интересу Београђана. Тај систем није ништа решио и, осим што је уведен на коруптиван начин, нема друге особине. Друга добра ствар су бесплатни вртићи, то је било добро и ефикасно спроведено и то тако мора и да остане.

Када је реч о Шапићу лично, он се ‘прославио‘ угрожавањем приватне имовине једног Београђанина, конкретно Љубомира Пејовића, којег сам заступао као адвокат у случају незаконите градње од стране Шапића на Бежанијској коси. Тај бахати стил, то незаконито понашање градске инспекције, тужилаштва, општине Нови Београд, то бахато и насилничко понашање градоначелника у његовој приватној ствари, не говори добро о његовој личности. Нисмо могли да урадимо ништа, иако смо били 100 одсто у праву. Шапић је у тој ствари био изван закона. Када је у питању корупција, Шапић је сменио секретара за озакоњење, али је на томе стао.

Како ћете се односити према пројектима које су започеле или најавиле претходне градске власти и да ли бисте нешто мењали или обуставили?

Добре пројекте бисмо наставили, најављене преиспитали. Верујем да град мора пронаћи начин да за градску управу веже експерте. Да би их привукао, мора да има средства да их плати. Не можете очекивати да имате доброг урбанисту за 70.000 динара месечно. То је једноставно немогуће и те мале плате су један од иницијатора корупције. Јер када платите доброг стручњака, ви заправо штедите народни новац. Ефекти рада стручњака се увек врате и то многоструко.

Зауставили бисмо пројекат изградње Националног стадиона. Тренутно се изводе приступне саобраћајнице, као и комплетна инфраструктура, то би требало завршити и ту стати. Вратили бисмо зоне санитарне заштите водоизворишта тако да их поново заштитимо и онемогућимо нерезонску градњу на њима, која угрожава водоснабдевање престонице.

Ми сматрамо да Београд мора да коначно добије зграду опере. Једина смо престоница у Европи која нема оперу. Недостају нам установе културе, имамо исти број позоришта већ 70 година. Базични спорт нам је у расулу и у њега се мора улагати. Дакле, базени, атлетске стазе, бициклистичке стазе, школске сале за фискултуру. Прави однос према спорту директно утиче на здравље нације, не само у физичком погледу него и у духовном. Будимпешта је за то најбољи пример.

Који нови инфраструктурни пројекат у граду бисте покренули?

Канализација за све грађане требало би да буде приоритет у 21. веку. То су велики пројекти који се не виде, нема ‘отварања‘ као што је то случај са путевима, нема маркетинга. Други пројекат који бисмо кандидовали је Унутрашњи магистрални прстен – пројекат који је прекинут, а који у првој фази подразумева тунел од Хиподрома до Аутокоманде, а затим и саобраћајницу до Устаничке. Идејни пројекат је завршен, али је ова власт прекинула даљу изградњу након изградње моста преко Аде.

Трећи пројекат би морао да буде изградња моста преко Дунава, поред Панчевачког, који је деградиран, као и мост преко Саве, поред Савског (железничког) моста. Наставили бисмо пројекат метроа, али би траса морала бити измењена на начин да буде на услузи грађанима, а не инвеститорима. Београду је потребан метро, али метро који ће повезивати саобраћајна чворишта попут аеродрома, железничке и аутобуске станице, важних институција попут Клиничког центра и централних и најгушће насељених делова града, Трга Републике и Славије. Будућа градска власт ће учинити да метро буде у служби грађана, а не инвеститора и да се град развија, а не да се уништи београдско водоизвориште.

У 21. веку је приоритет обезбедити сваком становнику града канализациони прикључак. Помало је и беспредметно о томе разговарати, али чињенично стање на терену нас демантује. Зато ћемо урадити ову ревизију пројекта погона за прераду канализационих вода у Великом Селу и кандидовати изградњу четири мања (Чукарица, Нови Београд, Борча и Велико Село) са укупним капацитетом око 1,8 милиона еквивалент становника. Уштедећемо на изградњи огромног интерцептора кроз читав Београд и испод река, такође неће бити потребе за црпним станицама и другим додатним објектима, јер ћемо воде довести до погона на местима где природно гравитирају. Тиме ћемо ревитализовати наше реке и учинити их пријатним амбијентом за рекреацију и боравак на обалама. Водоизворишта у цивилизованом свету чува војска, а наша су дата мафији ‘на извол’те‘, то се мора променити што пре.

Уклонићемо нелегалне објекте са савског насипа и са дунавског насипа и обновити те објекте да служе заштити од поплава, а простор према реци дефинисати као парк природе уз јасно заштићене зоне санитарне заштите уз рени-бунаре. Имамо још доста конкретних идеја у вези са повећањем зелених површина, санирања рукаваца, очувања природе и све ћемо то представити грађанима у наредним данима.

Шта је прво што ћете урадити уколико будете изабрани за градоначелника?

На првом месту би биле кадровске промене на кључним местима у Градској управи које би подразумевале искључиво квалитет и обезбеђивање већих зарада за те људе. Без правих стручњака и експерата не може се ићи у промене у било којој сфери руковођења Београдом. Јавна комунална предузећа морају водити људи изабрани на јавном конкурсу. То обећање СНС није никада испунио.

Хитно бисмо предузели неопходне акције у циљу знатног смањења загађења у Београду. Највећи загађивач је ТЕ Никола Тесла у Обреновцу. Ту су и топлане, средње и мале, као и индивидуална ложишта и саобраћај. Они не предузимају ништа да би спречили аерозагађење, напротив, прошле зиме смо били сведоци да су у ТЕНТ-у спаљивали јаловину помешану мазутом. За такве пропусте неко мора да одговара.

Постараћемо се да уведемо што већи број савремених електричних возила за ГСП, тако да стимулишемо људе да на посао путују њима, удобно, без гужве и у климатизованим возилима. Све школе, вртиће и болнице опремићемо пречистачима ваздуха. Стимулисаћемо прелазак на еколошки прихватљивије изворе топлотне енергије код средњих и малих котларница али и код индивидуалних ложишта. Београд не сме остати гасна комора, а нажалост у то је претворен и погађа све, без разлике да ли сте власт или опозиција. Годишње 15.000 грађана Србије превремено умире управо због повећаног загађења ваздуха. Учинићемо све да се у Београду дише чистији ваздух.

Заштитићемо водоизворишта града, јер је Београд једна од ретких европских престоница која има воду задовољавајућег квалитета за пиће на чесмама. Приоритет је да то и сачувамо и унапредимо. Много је новца до сада ненаменски утрошено, а морао је бити утрошен у превенцију и отклањање загађења у граду. То више неће бити случај и ми гарантујемо да ће се са новцем од еколошких такси управљати домаћински и наменски.

Глас за Народну странку је сигуран избор. Ми смо озбиљни људи иза којих стоје озбиљне каријере, руковођени смо личном чашћу и љубављу према Београду.

 

Преузето са портала Н1