Народна странка

Гајић: Београд на води је приватна инвестиција браће Вучић, Арапи су њихови каскадери

Гајић: Београд на води је приватна инвестиција браће Вучић, Арапи су њихови каскадери

Председник Правног савета Народне странке, адвокат Владимир Гајић, изјавио је данас да је Београд на води „приватна инвестиција браће Андреја Вучића и Александра Вучића“, који је „истовремено и шеф државе и шеф мафије“.

„Арапи су само каскадери браће Вучић, јер да Арапи имају везе са тим пројектом, они би то све већ завршили и изградили пре две, три године. Гарантујем да у Београду на води нема ни 10 одсто власника станова који би могли да докажу порекло имовине“, рекао је Гајић на трибини „Заједно против екоцида“ у организацији Покрета Слободна Србија.

Гајић је додао да је Србија за Београд на води дала земљиште које вреди две милијарде евра, а инвеститори, наводно из Уједињених Арапских Емирата, уложили су тек 150 милиона евра, с тим да Србија има 32 одсто удела, а „Арапи 68 одсто“.

„Србија није власник имовине, него удела у фирми. Уговор о Београду на води је правно споран и у првих пет година од када је закључен заједничка фирма је сваку годину завршила са губитком“, рекао је Гајић.

Гајић је навео да је кровни споразум између Србије и Уједињених Арапских Емирата неуставан, а посебно „члан 6. који је ексклудирао стране инвеститоре од домаћег законодавства, па за њих не важе ни постојећи ни будући закони Србије“ који би могли да угрозе ту инвестицију.  

„Тај уговор је био правни основ да се донесе лекс специјалис, односно посебан закон, који је био правни основ за одузимање имовине и рушење у Херцеговачкој улици. Ако би Уставни суд Србије закључио да је тај међународни уговор неуставан, све би пало по домино ефекту и Београд на води би био бесправно изграђено насеље“, рекао је Гајић.  

Председница одборничке групе Народне странке у Скупштини Београда Марина Липовац Танасковић рекла је да је изградња метроа у Београду „велика пљачка“, јер ће километар метроа коштати чак 100 милиона евра, док је у Мадриду метро грађен по цени од 43 милиона евра по километру, а власт у Србији даје још 500 милиона евра за израду нових пројеката.

„Катастрофално је што планирају да линија метроа креће са Макиша, где је сада ливада, а ту планирају да граде насеље од 36.000 становника, које желе да повежу са Адом Хујом, где такође желе да граде, и да се две линије метроа састају у Београду на води“, рекла је Марина Липовац Танасковић.

„Катастрофално је и то што су занемарене саобраћајне потребе 150.000 људи који живе у Раковици, Белим водама, Жаркову и Цераку“, рекла је Марина Липовац Танасковић.  

Марина Липовац Танасковић је додала да је Град Београд дао пројектни задатак куда би линија метроа требало да иде, а не странци, како то власт тврди.