Народна странка

Марина Липовац Танасковић: Има ли одговорности министра саобраћаја за еко-акцидент код Пирота?

Марина Липовац Танасковић: Има ли одговорности министра саобраћаја за еко-акцидент код Пирота?

У недељу, 25. децембра, на магистралној прузи Ниш-Димитровград, четворо кола натоварених амонијаком у саставу теретног воза 45010 "Србија карго", преврнула су се између станице Пирот и укрснице Станичење.

Том приликом дошло је до цурења амонијака на једним колима, услед чега је дошло до тровања више десетина људи, неких и са смртним исходом. Железничка незгода била је узрок овог еко-акцидента и док се последице још санирају, а штета по здравље људи и еко систем непоправљива поставља се питање одговорности и да ли ће и ова трагедија да се заборави за пар дана?

Да ли се сећате 2018. године, када је на железничкој прузи Ниш–Зајечар–Прахово дошло до испадања неколико вагона цистерни које су превозиле амонијак, или исклизнућа цистерне-воза на прузи Шабац –Мали Зворник које су превозиле натријум-хидроксид, недалеко од уласка у железничку станицу у селу Брасина у марту 2019, затим искакања из шина и превртање вагона-цистерне пуне сумпорне киселине код Јагодине у новембру 2020, или 2021 на деоници пруге Зајечар-Пожаревац, у станици Каона, када је дошло до напрснућа цистерне натоварене фосфорном киселином и њеног цурења…

Народна странка је пре две године упозоравала да се пруге годинама не одржавају, да је безбедност на железници додатно угрожена јер су укинута радна места чувара пруге који су контролисали стање шина сваког дана, да су радници „Инфраструктуре Железнице Србије“ подизвођачи код свих радова које изводе ремонтери, тако да је то још један од разлога да редовног одржавања нема, да је број радника смањен и далеко је испод минималног броја, да нема сарадње железничких предузећа у Србији која мора да постоји и која је делимично прописана законом доводи до угрожавања безбедности; да превозници ради своје користи пуштају у саобраћај вагоне који технички нису исправни или су натоварени преко дозвољене вредности; да Инфраструктура Железнице Србије не налази решења да провери остале елементе воза за које се сматра да су кључни за безбедност (проценат кочења воза и други…)…

Неодржаване пруге су старе и 50 година, а цистерне су и иначе нестабилније од осталих врста вагона при кретању, јер се течност у њима помера, па се у кривинама сабирају осцилације.

Народна странка сматра да су предузеће „Инфраструктура железнице Србије“ и надлежно Министарство директно одговорни за искакање из шина и превртање вагона-цистерне!

Разлог несреће је лоше стање колосека који је у надлежности Инфраструктуре Железнице Србије.

Пракса да се реагује тек када се нешто деси, а Народној странци пришива да „призива несрећу“ када указује на могућност проблема - мора хитно да се промени и да коначно неко буде одговоран за стање на железници!

 

РО Саобраћај
Марина Липовац Танасковић, дипл.инж.саоб.