Народна странка

Новаковић: Кинизација Новог Сада

Новаковић: Кинизација Новог Сада

Поводом јучерашњег састанка градоначелника Новог Сада Милоша Вучевића, министра грађевинарства Томислава Момировића, директора Коридора Србије Александра Антића и директора ЦРБЦ Џанга Сјаојуена и најаве почетка градње новог моста на Дунаву, истакао бих шест момената који ову инвестицију чине погубном и са стручног аспекта потпуно спорном.

Прво, процес инфраструктурне кинизације Новог Сада се наставља несмањеном жестином. Након фрушкогорског коридора и централног пречистача отпадних вода, јавност је обавештена да је идеја градње новог моста на Дунаву ушла у завршну фазу.

Друго, од самог почетка из процеса одлучивања о новом мосту искључени су и грађани и стручна јавност. Сви смо стављени пред свршен чин. Одлуке се не дискутују него се народу обзнањују.

Идејно решење, архитектонски изглед моста, грађевинске карактеристике и, напокон, премер радова - до последњег тренутка остале су тајна за све, само не за кинеске партнере и домаћу политичку елиту.

Треће, пошто је реч о кинеској фирми ЦРБЦ, која гради мост из кинеског кредита, на основу конкурса на којем су право учешћа имале само кинеске компаније, основни ред налаже да стручна јавност и грађани нашег града добију образложење астрономске цифре од 130 милиона евра, колико ће коштати овај мост!

Четврто, пошто мост предвиђа "вијадукт", који ће се протезати испод прозора становника Булевара Европе, правећи при том еколошку катастрофу, поставља се оправдано питање да ли је урађена еколошка студија.

Студија, која би морала, да с обзиром на предвиђену динамику саобраћаја, покаже утицај издувних гасова, буке и штетних честица на здравље становника тог дела града.

Пето, пошто кинеској фирми припада профит, домаћој грађевинској оперативи празан ход, а држави Србији кредитно задужење, остаје питање на које јавност очекује одговор - колико још дуго под овом влашћу Србија може да срља у дужничко ропство.

Напокон, шесто и са становишта законитости најважније питање - категоризација овог саобраћајног правца је у супротности са Просторним планом Новог Сада, који је још увек на снази. Према закону о планирању и изградњи, планови у хијерархији од вишег ка нижем морају да буду у сагласју.

Овако замишљена прометна саобраћајница може се реализовати или изменом Просторног плана или да се одустане од предложеног решења и правац прилагоди важећем плану вишег реда.

Дакле, не постоји ниједан битан аспект градње овог моста у коме је поштован јавни интерес.

 

Борислав Новаковић,
председник Градског одбора Народне странке Нови Сад