Народна странка

Гајић за Демостат: Укинућу „Око соколово“ ако будем изабран за градоначелника

Гајић за Демостат: Укинућу „Око соколово“ ако будем изабран за градоначелника

Кандидат Народне странке за градоначелника Београда и носилац листе „Народна странка – Сигуран избор. Озбиљни људи“ у Београду Владимир Гајић изнео је у интервјуу за Демостат решења која нуди највеће проблеме у главном граду.

Саобраћајне гужве

Повећање броја жутих трака, боља сигнализација уз помоћ зеленог таласа, као и изградња кружних токова уместо семафорске сигнализације, нека су од решења за проблем саобраћаја која је Гајић понудио.

Гајић је рекао да саобраћајне гужве нису специфичне само за Београд, већ и за европске и светске метрополе, које имају огромне саобраћајне гужве, и поред тога што имају све врсте градског превоза, метро, али и културу да се не возе непотребно сопственим аутомобилима, поготово по центру града.

Гајић каже да је тешко говорити о решењима која на кратак рок могу да дају резултате, али да Народна странка сматра да постоје идеје које би могле да смање проблем са саобраћајним гужвама.

То је повећање жутих трака, боља сигнализација уз помоћ зеленог таласа, као и изградња кружних токова уместо семафорске сигнализације, што је европски пример и што би сигурно знатно убрзало и олакшало саобраћај у сваком граду.

“Наравно, чаробни штапић нема нико. У изборним кампањама се сувише олако дају обећања која је заправо нереално и немогуће испунити”, наводи Гајић.

Он каже да проблем са саобраћајним гужвама постоји најмање 35 година уназад, да пред сваке изборе слушамо да сви имају решења, а да је време иза нас је показало да до правих решења још нисмо дошли.

Аерозагађење

Гајић сматра да је аерозагађење вероватно највећи проблем Београђана у последњих неколико година.

”На неки начин проблем аерозагађења може да се опише, кад је у питању период грејне сезоне од краја октобра, почетка новембра, до априла, као да Београђани живе у гасној комори, буквално тако. Ми смо дошли у позицију да нам је остало једино да се молимо Богу за кошаву у овом периоду, јер је то једини начин да се колико-толико рашчисти смог и да дођемо до чистог ваздуха”, рекао је Гајић.

Он је навео да, према неким подацима, више од 15.000 људи годишње умире од последица болести које су проузроковане аерозагађењем.

Према његовим речима, највећи загађивач, на нивоу од вероватно 70 одсто општег загађења, јесте термоелектрана Обреновац.

Наводи да је Тент прошле године спаљивао јаловину помешану са мазутом да би производио енергију, што је директно и са умишљајем тровање Београђана, за које нико није одговарао.

Гајић каже да је посебан проблем што се на челу тих система и људи који се баве тим проблемом углавном не налазе стручњаци, већ врло могуће људи који немају везе са том проблематиком.

“То је нешто што мора да се промени, то је нешто што никада више не сме да се дозволи”, истакао је Гајић.

Он каже и да се мора повећати број електричних возила у градском јавном саобраћају, те да се превоз у ГСП мора учинити комфорнијим за Београђане како не би у оволикој мери користили приватне аутомобиле.

“Сваки Београђанин може да примети, специјално када се ради о богатијим Београђанима који возе луксузније аутомобиле, џипове, велике аутомобиле и самим тим веће загађиваче, у њима се увек налази по један човек. И Београђани могу томе да допринесу, наш културни модел није да водимо рачуна о чистоћи и о интересима Београда. И то је нешто на чему би градска власт, ако дође до промене, требало да ради, да се тај однос Београђана према ономе што је значајно за Београд, промени”, истакао је Гајић.

Паркирање  

Наводећи да је паркирање један од највећих проблема за Београђане, Гајић каже да више од тридесет година свака власт обећава да ће га решити, али да се то не догађа.

“Повећава се број становника, повећава се број аутомобила, и тај проблем сада постаје ендемски проблем Београђана. Ту се мора нешто урадити на дужи рок, плански и системски решити”, рекао је он.

Он је навео да је један од проблема за изградњу нових паркинг места инвеститорски урбанизам, који заузима све могуће локације у Београду, те да је то један од разлога зашто нема довољно слободних локација за изградњу паркинг места.

“Кад говоримо о паркирању, оно што бих ја одмах урадио кад бих био градоначелник, то је укидање ’Ока соколовог’. Ту је прво упитна законитост тог снимања, друго то је једно средство које служи за буквално за пљачкање Београђана. Многи Београђани су добили обавештење од комуналне полиције да им је возило снимљено као нелегално паркирано и уколико у року од осам дана не одговоре на питање ко је управљао возилом, иако постоји законска претпоставка да је управљао онај ко је власник возила, казна због необавештавања је 25.000 динара. То је уведено директно као парафискални намет, којим се грађани Београда директно пљачкају”, навео је Гајић.

Гајић наводи и да су џипови за „Око соколово“ набављени преко “тајкуна познатог и блиског партији на власти”, те додаје да је ту аферу отворила Народна странка.

Такође, додаје и да су првих година џиповима управљали милицајци комуналне милиције, али да већ више од годину дана њима управљају цивили, према његовим информацијама радници Паркинг сервиса, што је, како наводи, друга незаконитост у вези са снимањем „Оком соколовим“.

“То је нешто што бих ја промптно укинуо”, рекао је Гајић.

Он наводи да се проблем паркирања може побољшати бољим градским превозом и дестимулацијом грађана да користе сопствени превоз, хитном изградњом нових паркинг места где је то могуће.

Гајић каже да је Београд носилац права јавне својине на целој територији града Београда и да може да кроз урбанистичко планирање планира изградњу паркинг места.

“То мора да се ради хитно, иначе ће се временом број становника и број аутомобила повећавати, и проблем ће бити само гори у односу на лоше стање какво је сада”, рекао је Гајић.

Вртићи

Гајић наводи да се проблем вртића може решити једино изградњом нових, те истиче да Народна странка као једно од решења кандидује јавно-приватно партнерство.

Како наводи, Београд је дужан да пронађе довољан број слободних локација или да уђе у реконструкцију непотребних објеката и њихово претварање у вртиће.

Он каже да је решење досадашње власти да вртићи буду бесплатни добро, те да са тиме мора да се настави.

“Увек су у питању средства, али Београд за ово питање и овај проблем мора да нађе средства. Према томе, изградња вртића је једино решење које је оптимално да се овај проблем смањи колико је то могуће”, навео је Гајић.

Градски превоз  

Гајић каже да је ГСП проблем који траје више деценија у Београду, да су до сада сви били на власти, а да нико није успео да га реши.

Он наводи да је укидање Бус плуса добро решење, јер је тај систем настао на коруптивном послу и није изазвао позитивне последице.

Како наводи, потребно је обезбедити људски фактор јер је велики број возача напустио земљу, будући да могу да нађу добар посао у западној Европи, где су, како наводи, до крајњих граница либерализовали могућност да наши возачи добију посао, посебно у Немачкој.

“И у западној Европи постоји проблем са тим занимањима. И ако адекватно не приступимо том проблему, а то пре свега значи повећање плата и услови за рад, ми ћемо бити у још горој позицији него што јесмо кад је у питању градски превоз”, рекао је Гајић.

Такође, истиче он, мора се улагати у нова возила, посебно у електрична возила у градском превозу.

“То мора да се финансира из буџета, јер ГСП не може да послује на комерцијалној основи, то је буре без дна. Град мора да нађе средства за функционисање градског превоза, и да то финансира, треба проширити систем трамвајског превоза, за то постоје услови и вреди уложити новац”, рекао је Гајић.

Он наводи да се читав век чека метро, да су пројекти готови, иако нека предвиђена решења нису добра.

“Ако бисмо дошли у позицију да будемо власт, учинили бисмо све да започне тај пројекат, јер је то насушна потреба Београда, да коначно буде један од последњих градова у Европи који ће успети да изгради метро и да на најефикаснији начин реши проблем градског превоза”, рекао је Гајић.