Народна странка

Народна странка: Железнице уместо на бранике и рампе, троше паре на ручкове и кафане

Народна странка: Железнице уместо на бранике и рампе, троше паре на ручкове и кафане

Народна странка позива Министарство саобраћаја и инфраструктуре и министарку Зорану Михајловић да коначно уведу ред у Железнице Србије, јер због јавашлука и разбацивања огромних сума новца на службене ручкове руководилаца нема довољно средстава за уређивање пружних прелаза на којима гину грађани.

„Само један човек из управе Железница Србије је током једне календарске године на службене ручкове потрошио 1,8 милиона динара, што значи да је сваког дана, рачунајући и суботе и недеље, у кафани просечно трошио 5.000 динара. Годишњи рачун за репрезентацију у Железницама износио је чак 56 милиона динара“, наводи се у сапштењу Ресорног одбора Народне странке за саобраћај.

Унутрашња контрола Железница истакла је у свом извештају да је неопходно утврдити кривичну одговорност појединаца због основане сумње да су злоупотребили службена овлашћења и дружности и несавесним радом допринели ненаменском трошењу буџетских средстава, али су они унапређени и постављени за чланове скупштина предузећа „Србија воза“ и „Инфраструктура железнице Србије“.

У Србији има око 2.000 пружних прелаза, од којих већина нема полубранике, а постојећи полубраници су у веома лошем стању и често се кваре.

Огроман је број путних прелаза на којима више нема запослених који управљају прелазима и који су представљали делимичну сигурност за саобраћај, па је прелажење преко пруга веома ризично.  

Сваки пружни прелаз у Србији мора да буде јасно обележен и осигуран.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је надлежно за друмски и за железнички саобраћај и дужно је да одговори грађанима на питање шта се заиста догодило на путном прелазу “Међурово” и како је дошло до незгоде.

На великом броју пруга се обављају се ремонти и велике поправке уз уговорене изузетно високе цене радова, што изазива сумњу да је реч о криминалу и корупцији на железници.

Ремонти су неквалитетни и рокови се пробијају, а испостављају се и рачуни за неизвршене радове и за непланиране радове.

Пример је фактура у вредности од 200.000 евра за сечење 10.000 стабала на потезу од станице Топчидер до станице Раковица.

 
Одбор Народне странке за саобраћај