Народна странка

Јовановић предложио низ мера за решавање прекомерног загађења ваздуха

Јовановић предложио низ мера за решавање прекомерног загађења ваздуха

Потпредседник Народне странке Никола Јовановић и шеф одборничке групе Савеза за Србију у Скупштини Београда апеловао је данас на све релевантне политичке и друштвене актере да се покрене заједничка платформа за решавање прекомерног загађења ваздуха и предложио низ мера.

На дискусији о загађењу ваздуха коју је организовала одборничка група СЗС, Јовановић је оценио да актуелна власт није достојна да буде на тој позицији због изјаве председника Србије Александра Вучића, који је рекао да виши стандард грађана одговоран за лош квалитет ваздуха.

"Највећи загађивачи у земљи су постројења која контролише држава. Срамота је да највећи загађивачи попут термоелектрана ТЕНТ 'А', 'Б' и 'Колубара' немају филтере за одсумпоравање, па се у ваздух испушта сумпор-диоксид који је посебно опасан", рекао је Јовановић.

Јовановић је навео да новац за куповину филтера може да се обезбеди од средстава најављених за национални стадион и добити које остварује Јавно комунално предузеће "Београдске електране", и додао да је потребно организовати ванредне инспекцијске прегледе свих индустријских постројења, као и грађанима обезбедити бесплатан прикључак на даљинско грејање и снижење цене грејања.

Потпредседник Народне странке је предложио давање подстицаја грађанима за обезбеђење веће енергетске ефикасности, за прелазак на чистија горива и истакао важност гашења "поџемних пожара" на депонији у Винчи.

Говорећи о саобраћају, Јовановић је предложио унапређење његовог квалитета побољшањем проточности, враћањем тролејбуских линија ГСП-а и куповину аутобуса са квалитетнијим моторима.

Председница Одбора Народне странке за саобраћај и одборница СЗС у Скупштини Београда Марина Липовац Танасковић рекла је да у Београду топлане и електране производе 49 одсто загађења, а саобраћај 23 одсто.

„Не узрокује свака врста саобраћаја загађење, а пример су бицикли. Градска власт, међутим, реконструкцијом четири улице у центру Београда, од Краљице Марије до Цара Душана није предвидела бициклистичке стазе. Трамваји и тролејбуси такође не загађују ваздух, а градска власт укида тролејбуске линије, док је трамвајски саобраћај преусмерен због изградње Београда на води“, рекла је Марина Липовац Танасковић.

Она је истакла да ни метро не загађује ваздух у граду, али да градња не само што није почела, него не постоји ни коначни план куда ће ићи линије метроа.