Народна странка

Ђуровић: Зорана Михајловић да одговори где су стотине милиона евра од рудне ренте за камен у ауто-путевима

Ђуровић: Зорана Михајловић да одговори где су стотине милиона евра од рудне ренте за камен у ауто-путевима

Члан Председништва Народне странке Лазар Ђуровић питао је данас министре саобраћаја и рударства Зорану Михајловић и Александра Антића колико је новца уплаћено у буџет Србије на име рудне ренте за камен који се уграђује у пруге и ауто-путеве.  

„По броју изграђених километара путева и пруга којима се власт дичи, реч је о стотинама милиона евра“, рекао је Ђуровић.

„Колико је камена, шљунка и песка уграђено у путеве и пруге Србије у мандату Зоране Михајловић? Колико је новца министарство на чијем је челу платило извођачима радова за испоручен и утрошен материјал? Колико је новца Министарство рударства и енергетике наплатило по том основу“; упитао је Ђуровић.

Ђуровић је подсетио да су фирме које ваде шљунак из речних корита и камен из каменолома обавезне да држави плаћају ренту за сваки кубни метар материјала, а да би министарство на чијем је челу Зорана Михајловић требало да обавља контролу о плаћеним таксама држави за сваки кубни метар камена и песка уграђен у путеве и пруге.

Ђуровић је, поводом несрећа на пружним прелазима, навео да Зорана Михајловић „хладно прелази преко чињенице“ да је у току њеног мандата на пругама Србије погинуло и тешко повређено више од 340 људи у 672 железничке несреће, од којих је ове године погинуло петоро људи.

„Зато је оставка Зоране Михајловић најмање што би морало да уследи као лични чин, а јасно је да је она недостојна да обавља јавну функцију“, истакао је Ђуровић.

„Трагикомично је када се људи попут Зоране Михајловић позивају на учинак претходне власти, јер је она била уз сваку власт у претходних више од 10 година“, рекао је Ђуровић.

Ђуровић је навео да Зорана Михајловић тврди да је од 1.600 необезбеђених прелаза, у претходне две године у потпуности решено 22, што значи 11 прелаза годишње.  

„Тим темпом Србија би тек за 150 година решила проблем пружних прелаза на којима гину грађани. А дотле, гинуће се и даље као да живимо на Дивљем западу када су Индијанци гинули од ’гвоздених коња’ које је направио бели човек. Туга и срамота“, додао је Ђуровић.

Ђуровић је рекао да су за пруге на којима је просечна брзина возова 40 километара на сат купљени возови и локомотиве за брзине од 160 километара на сат.

„Позивам Зорану Михајловић да одговори зашто су прво куповани возови за пруге које не постоје, па се тек потом граде пруге“, навео је Ђуровић.