Народна странка

Одборници Народне странке: Око соколово изазива гнев грађана јер нема нових паркинг места

Одборници Народне странке: Око соколово изазива гнев грађана јер нема нових паркинг места

Систем „Око соколово“ није решење за проблем паркирања у Београду, јер је градска власт укинула 1.800 паркинг места у центру града и није изградила четири подземне гараже, а тим системом кажњава Београђане који често немају где да паркирају своја возила, рекли су данас одборници Народне странке у Скупштини Београда Марина Липовац Танасковић и Милош Павловић.

„’Око соколово’ само изазива још веће проблеме и гнев Београђана. Новац је испумпан из градског буџета, а проблем паркирања није решен. Увођење тог система је била коруптивна радња градске власти која је платила џипове по већој цени од тржишне, а та возила су заправо изнајмљена на четири године и мораће да буду враћена“, рекао је Павловић у програму „Отворено“.

Марина Липовац Танасковић рекла је да је 1.800 паркинг места у ужем центру Београда укинуто због увођења пешачке зоне, али да није јасно зашто је „све стало“ у вези са градњом подземних гаража на Студентском тргу и Тргу Републике, иако је потписан концесиони уговор.

Она је додала да су прописи који одређују број паркинг места одавно застарели и да неки нормативи потичу још из 1940-тих година, и додала да је по важећим прописима предвиђено једно паркинг место по једном стану и једно паркинг место за 70 квадратних метара пословног простора, што „ни из далека није довољно и не одговара стварном стању“

„Решење за неподношљиве гужве у Београду је успостављање ефикаснијег јавног градског превоза којим би се грађани превозили уместо својим аутомобилима, али набавком турских аутобуса за ГСП није повећан укупан број возила, јер су нови аутобуси само заменили расходоване“, рекла је Марина Липовац Танасковић.

Павловић је додао да је „градска власт слагала“ када је обећала да ће ове године купити 100 нових аутобуса, 10 аутобуса на електрични погон и 40 нових тролејбуса, јер „од тога није било ништа“.

„Прошле године је из градског буџета за јавни градски превоз издвојено 27 милијарди динара, од којих је 17 милијарди дато приватним превозницима, а 10 милијарди је дато ГСП-у. ГСП располаже са две трећине капацитета јавног градског превоза, па се поставља питање зашто је готово дупло више новца дато приватницима него ГСП-у, који је у веома лошем стању“, рекао је Павловић.

Павловић је упитао „да ли градски челници испумпавају новац из буџета доделом субвенцијама приватним аутобуским превозницима“.