Народна странка

Марина Липовац Танасковић: Власт великим акцизама и измештањем станице удовољава странцима на штету народа

Марина Липовац Танасковић: Власт великим акцизама и измештањем станице удовољава странцима на штету народа

Народна странка сматра да железничка станица мора да остане у центру Београда, као и у свим великим европским и светским градовима, саопштио Одбор Народне странке за саобраћај.

Измештање железничке станице ће узроковати велики хендикеп функционисању града.

Очигледно је да исхитрену одлуку о измештању станице непосредно пред летњу сезону путовања и шест месеци пре рока одређеног уговором са страним инвеститорима, могу да донесу само крајње нестручни људи који не маре за грађане, гужве које ће проузроковати, нити за безбедност путника.

Подсећамо да станица „Прокоп“ није завршена и нема употребну дозволу, приступни путеви до станице нису изграђени, док је превоз путника организован са само две линије јавног градског превоза.

Срамно је да возна линија Београд-Бар полази са Топчидера, где су колосеци за путнике уски и неосветљени, а до те станице води само једна линија јавног градског превоза и паркинг није обезбеђен.

Још је горе што власт планира да возови за превоз робе пролазе кроз станицу „Вуков споменик“ у самом центру Београда, јер је то веома опасно због врсте робе коју превозе из „Рафинерије Панчево“.

Подсећамо да није ни почела градња аутобуске станице у Новом Београду, као ни метроа, који би требало да буду важна карика у измештању Главне железничке станице.

Председница Одбора Народне странка за саобраћај Марина Липовац Танасковић, истиче да све побројано говори да су напредњачком режиму страни инвеститори важнији од сопствених грађана.

Одбор је, поводом захтева грађана и највећег дела стручне јавности да акцизе на гориво буду смањене, закључио да је тај намет могуће смањити.

Одбор поставља следећа питања надлежнима:

1. Акциза на евро-дизел је већа од 56,50 динара за литар (повећана је 17.марта 2018. године, а повећање је најављено у Закону донетом 2017. године). Претходни износ акцизе на ово гориво износио је 54,86 динара. Зашто је повећана акциза за више 1,6 динара по литру?  

2. Акциза на такозвана чиста горива је висока и има простора да се размотри смањење (акциза на течни нафтни гас - 42,90 динара по литру; повећање од. 17. марта износи 1,25 динара);

3. Зашто је поред акцизе у цену урачуната и накнада за робне резерве у износу од 2,60 динара по литру горива?

4. Зашто цена горива у Србији расте без одлагања када нафта поскупи на светским берзама док се смањење цене горива одлаже када пада цена на светским берзама?

Одбор за саобраћај Народне Странке сматра да је недостатак у државној каси проузрокован искључиво одрицањем на акцизу на керозин у корист страних инвеститора, што је надокнађено повећањем акциза на нафтне деривате које купују грађани Србије.  

Влада Србије субвенционише компанију „Ер Србија“ (Air Serbia) тако што се одриче акцизе за керозин, која је највећа у поређењу са осталим нафтним дериватима.

То значи да се држава одриче 62 динара по килограму керозина, односно непуних 200 америчких долара по тони, што је месечно мање за око 2,5 милона долара у државној каси, које на крају плаћају грађани Србије у куповином скупог горива.

 

Марина Липовац Танасковић, дипл. инж. саоб.

председница Одбора Народне странке за саобраћај