Народна странка

Марина Липовац Танасковић: Прескупа пруга Београд-Ниш, возови могли да иду 300 километара на сат за исте паре

Марина Липовац Танасковић: Прескупа пруга Београд-Ниш, возови могли да иду 300 километара на сат за исте паре

Посланица Народне странке Марина Липовац Танасковић изјавила је данас да Србија „скупо плаћа мале брзине возова“, јер ће 230 километара деонице Београд-Ниш на којој ће возови саобраћати 150 километара на сат коштати 2,8 милијарди евра, односно 12 милиона евра по километру, што је цена по којој се у свету граде пруге којима возови саобраћају 300 километара на сат.

„Приоритет државе је градња инфраструктурних пројеката, јер уз велике инвестиције иду и велике паре, али и мали бројеви који се тада не примећују. Мали проценат од великог износа значи руке до рамена у народном ћупу меда“, рекла је Марина Липовац Танасковић на седници Скупштине Србије.

Марина Липовац Танасковић је истакла да се Народна странка се залаже да се у Србији гради али да се народне паре не расипају.

„Пруга Ниш-Димитровград на којој се недавно преврнула цистерна са опасним материјама проглашена је 2018. године за најопаснију пругу у Европи. Тада је издвојено 268 милиона евра за реконструкцију која се до данас није догодила“, рекла је Марина Липовац Танасковић.

„То показује неодговорност власти неспособне да уради документацију и да уђе у тендерску процедуру по правилима међународних финансијских организација и да се инфраструктурни пројекти раде искључиво ако нема тендерске процедуре и транспарентности и само директним договорима са компанијама из Кине које за подизвођаче бирају фирме блиске власти у Србији“, додала је Марина Липовац Танасковић.

Посланица Народне странке је навела да је на дневном реду парламента и извештај о поступцима јавних набавки, и упитала „где су јавне набавке у инфраструктури“.

„Постоје само директни договори. Сви пројекти који су набројани у скупштини – обилазница око Београда, Моравски коридор, Фрушкогорски коридор, тунел до Панчева – све су то директни договори“, рекла је Марина Липовац Танасковић.

„Уколико се и појави частан полицајац или тужилац који ће указати на незаконите радње и корупцију, он бива ућуткан, прогоњен и деградиран, као што се недавно догодило поводом градње индустријског железничког колосека од Железничке станице Стиг до Костолца“, додала је Марина Липовац Танасковић.

Марина Липовац Танасковић је истакла да није урађен План развоја Србије, који је кључни документ за одређивање правца развоја Србије, па није јасно ко одлучује која деоница пруге ће се радити.

„Инфраструктура се гради за људе, али држави су важне само инвестиције и паре, а не здравље и безбедност путника и имовине, јер да јесу, Србија би имала националну стратегију безбедности саобраћаја“, закључила је Марина Липовац Танасковић.