На основу докумената који су јавно доступни, а за период од 2018. године до 2021. године, извршили смо анализу података у најважнијем документу за функционисање једне општине „Буџет ГО Општине Вожовац“. Подаци јасно показују да планирање и усвајање буџета представља формални чин како челних људи општине који предлажу буџет тако и одборника који усвајају будџет. Ако погледамо по годинама, ситуација је следећа:
Година |
Датум |
Документ |
2018 |
28. децембар 2017 |
Одлука о Буџету ГО Вождовац за 2018. годину |
22. јун 2018 |
Одлука о ребалансу буџета ГО Вождовац за 2018. годину |
|
14. септембар 2018 |
Одлука о другом ребалансу буџета ГО Вождовац за 2018. годину |
|
23. новембар 2018 |
Одлука о трећем ребалансу буџета ГО Вождовац за 2018. годину |
|
Укупно 3 ребаланса буџета |
||
2019 |
24. децембар 2018 |
Одлука о буџету ГО Вождовац за 2019. годину |
15. март 2019 |
Одлука о ребалансу буџета ГО Вождовац за 2019. годину |
|
24. мај 2019 |
Одлука о другом ребалансу буџета ГО Вождовац за 2019. годину |
|
21. јун 2019 |
Одлука о трећем ребалансу буџета ГО Вождовац за 2019. годину |
|
20. септембар 2019 |
Одлука о четвртом ребалансу буџета ГО Вождовац за 2019. годину |
|
22. новембар 2019 |
Одлука о петом ребалансу буџета ГО Вождовац за 2019. годину |
|
Укупно 5 ребаланса буџета |
||
2020 |
20. децембар 2019 |
Одлука о буџету ГО Вождовац за 2020. годину |
14. фебруар 2020 |
Одлука о ребалансу буџета ГО Вождовац за 2020. годину |
|
22. мај 2020 |
Одлука о другом ребалансу буџета ГО Вождовац за 2020. годину |
|
6. октобар 2020 |
Одлука о трећем ребалансу буџета ГО Вождовац за 2020. годину |
|
25. децембар 2020 |
Одлука о четвртом ребалансу буџета ГО Вождовац за 2020. годину |
|
Укупно 4 ребаланса буџета |
||
2021 |
25. децембар 2020 |
Одлука о буџету ГО Вождовац за 2021. годину |
16. април 2021 |
Одлука о ребалансу буџета ГО Вождовац за 2021. годину |
Јасно је да планирање које спроводе челни људи у ГО Вождовац представља активност која је њима безачајна јер су у могућности да мењају буџет сваких 3 месеца без икаквог образложења и одговорности. Сваке године се буџет мења 3 до 5 пута током године.
Оно што је интересантно истаћи да је у 2018. години будџет са усвојених 909.717.713,63 РСД повећан у новембру 2018. године на 1.075.012.722,86 РСД (увећање за 165.295.009,23 РСД), од чега је само Програм 7. Организација саобраћаја и саобраћајна инфраструктура увећан за 130.995.467,00 РСД. У Информатору о раду Градске општине Вождовац за 2018. годину нема података за шта су потрошена ова средства.
Такође интересантан је податак да се сваке године ради смањење буџета за Програм 14. Развој спорта и омладине и Програм 9. Основно образовање па је тако за Развој спорта и омладине 2018. године усвојено смањење за 2.641.070,00 РСД, 2019. године смањење 54.723.513,65 РСД, 2020. године смањење за 164.240.454,62 РСД, док је за Основно образовање усвојено смањење за 2.273.600,80 РСД, 2019. године смањење 3.000.000,00 РСД, 2020. године смањење за 10.497.044,00 РСД. Јасно је да су буџетска средства за Развој спорта и омладине у периоду од 2018-2020 смањена за невероватних 221.605.037,00 РСД односно приближно 1.870.000,00 €. У истом том периоду расходи за запослене су повећани приближно 640.000,00 €.
Јасно је шта су приоритети режима чија се листа звала „За нашу децу“. Њих не интересује ни образовање ни деца већ само лични интерес и повећање личног богатства. Тема буџета ГО Вождовац је неисцрпна и Народна странка Вождовац обећава да ће наставити да анализира буџете и рад ГО Вождовац у наредном периоду и о свим активностима редовно извештавати грађане Вождовца. Дајемо реч да ће након промене режима бити спроведен немилосрдни реваншизам према свима који су радили против интереса грађана.
Народна странка Вождовац