Народна странка

Виолета Марковић (Чачак): Поскупео такси превоз, смањен број путника, град помаже тајкунима

Виолета Марковић (Чачак): Поскупео такси превоз, смањен број путника, град помаже тајкунима

преузето са портала OzonPress

Крупни капитал је ушао и у такси превоз и челници града Чачка, уместо да штите интересе грађана, изашли су у сусрет тајкунима формирањем јединствене цене превоза уместо најниже јединствене цене, оценила је на последњој конференцији за новинаре потпредседница Народне странке у Чачку Виолета Марковић.

Како наводи, град овом одлуком није дозволио тржишну утакмицу међу таксистима јер немају сви исте трошкове, немају иста возила нити користе исту врсту горива

“По први пут, уместо најниже јединствене цене  Градско веће и Скупштина града донели су одлуку о јединственој цени, чиме се обавезује свако такси удружење да возе по истој тарифи. Они се позивају на измене Закона о саобраћају који је донет у јуну 2020.године, где се први пут такси превоз дефинише као јавни превоз, јавна услуга, али у том закону нигде не пише да мора да буде јединствена цена. То  је суштински супротно томе да се води тржишна утакмица међу превозницима, без обзира што би неко могао да вози по нижој. Не користе сви таксисти исто гориво, неки користе јефтиније варијанте, не користе сви исте аутомобиле, немају кредите…Овом одлуком челници града су директно ушли у џеп грађанима Чачка, што се већ осећа јер је смањен обим посла. Све је више и таксиста који одустају од посла. Пре пет година је било преко 800 такси возила, а сада имамо негде око 430. Људи полако одустају”, наводи Виолета Марковић.

Да се иде на руку неким локалним моћницима, наводи и то да локална самоуправа селективно применује закон, па рецимо није ограничила број такси возила. Према закону, ако град има преко 100.000 становника, број такси возила не би смео да буде већи од 290.

“Таксисти су на рубу егзистенције, приходи су се преполовили, што због повећане цене услуга коју грађани не могу да плате, што због нелојалне конкуренције. Свесно су избегли тачку где се одређује број такси возила како би ушли нови играчи. Све нове дозволе од октобра су пракрично незаконито издате. Подсетићу, нису сви који користе такси превоз са дубоким џепом. Постоје грађани у овом граду који су принуђени да коирсте такси превоз јер ка појединим деловима града немамо аутобуски саобраћај. Са друге стране много особа са инвалидитетом не може да користи аутобуски превоз, велики број старих који не могу да оду до најближег аутобуског стајалишта, грађани који имају здравствене проблеме морају да користе такси превоз. На све њих челници града овом одлуком нису мислили”, сматра Виолета Марковић.

Она нема сумњу да се иза свега крије крупни капитал, поједини локални моћници, заступници аутомобилских компанија које желе да истисну постојећу конкуренцију.

“Такси превоз се први пут у закону дефинише као јавни и ушао је крупни капитал. Ако имате  “дојаву” да се такси превоз дефинише као јавни превоз то значи да ће и та врста услуге бити субвенционисана услуга, односно да ће се давати новац из буџета, а онда је то врло интересантна прича за крупни капитал који улази тамо где зна да ће држава давати новац. Као што се десило са Аутопревозом”, закључила је Виолета Марковић.

Председник чачанског одбора др Александар Радојевић реаговао је на наводе Српске напредне странке.

После открића да ЈП Градац није поступило по налогу инспекције из 2016.године како би се пут у Јанчићима учинио безбедним, што је довело до трагедичне саобраћајне незгоде и смрти четири младића, део чланства СНС-а обрушило се на Народну странку наводећи да је те године директор овог јавног предузећа био Небојша Јовановић, некада близак сарадник др Александра Радојевића.

Међутим, то Радојевић демантује и наводи да је директор ЈП Градац Небојша Јовановић смењен на седници Скупштине града 15. октобра 2015.године, а да је на његово место постављен Драган Вукајловић коме је приче било да новац пореских обвезника уложи у подизање зида тетки Марка Парезановића.

„Небојша Јовановић је смењен у октобру 2015.године. Инспекција је на терен, на позив мештана Јанчића, изашла у децембру 2015, а налог је Градцу стигао у јануару 2016. Директор Градца у то време био је Драган Вукајловић. Цео свој мандат је провео на том месту а да прстом није мрднуо да поступи по налогу Саобраћајне инспекције да се пут и мост у Јанчићима доведу у безбедно стање. Ваљда је потрошио паре на бесправни „теткин зид“  у Лозници који и дан данас није доведен до краја, односно заштите домаћинства којима је то заиста било потребно. Трагично је да директор добије налог инспекције и да не поступи по њему. Апсолутно је директор одговоран за  нечињење, а исто би трагично било да је то био неко други“, рекао је др Александар Радојевић.