Народна странка

Виолета Марковић (Чачак): Људи гину због лошег пута, а директор се проводи на карневалу

Виолета Марковић (Чачак): Људи гину због лошег пута, а директор се проводи на карневалу

Преузето са портала Озонпрес.

 

Крајем јуна четири младића за узор у сваком погледу изгубила су живот у ноћним сатима када су аутомобилом слетели са пута и моста у корито реке у Јанчићима код Чачка.

Због шибља и корова њихов аутомобил сатима није био уочен. Након ове незабележене трагедије, испоставило се да је пут који је у надлежности Града Чачка у јако лошем стању, пун рупа, одрона, са песком на њему, без одговарајуће сигнализације која би упозорила возаче, поготово оне младе, да се ради о изузетно опасној деоници.

Можда је то била новост за јавност, али не за челнике града и ЈП Градац које газдује путем, а који су са његовим стањем упознати још 2015. године, али ништа нису урадили да то промене.

Наиме, још 2015. године, мештани Јанчића упозорили су инспекције и локалну самоуправу да се пут за Јанчиће налази у лошем стању. Саобраћајна инспекција је након пријаве изашла на терен и све неправилности о којима смо писали констатовала у извештају, а Градска управа за урбанизам наложила ЈП Градац да исправи уочене недостатке.

„То, међутим, никада није урађено“, рекла је на конференцији за новинаре потпредседница Градског одбора Народне странке Виолета Марковић, која је до свих информација дошла по захтеву за приступ информацијама од јавног значаја.

„Градска управа за урбанизам је донела решење којим се ЈП Градац налаже да у току од 30 дана исправи све уочене неправилности и доведе пут је у безбедно стање. Саобраћајни инспектори су након пријаве изашли на терен у децембру 2015. године, на основу захтева становника Јанчића и утврдили да на саобраћајници не постоје знакови упозорења за кривине, за ограничење брзине, да не постоји бела линија која дели коловоз, а која је посебно значајна у ноћним сатима, као и заштитне ограде на два моста. Градска управа за урбанизам је донела решење са конкретним мерама шта треба да се уради. То решење је од 5. јануара 2016. године. Нажалост, ЈП Градац ништа није урадило, односно није поступило по решењу инспекције, да би пре неколико месеци имали трагичан догађај, управо на месту где је инспекција указала на недостатак ограде“, навела је Виолета Марковић.

Виолета Марковић је упитала зашто ЈП Градац ни после трагедије ништа није урадио на поменутој саобраћајници. Сматра да директор предузећа Милан Бојовић уместо да ради свој посао путује у Ријеку на Ријечки карневал и бави се послом који није у његовој надлежности.

„Закон о путевима јасно дефинише шта након једне овакве трагедије треба да уради управљач пута и које су процедуре. Полицијска управа Чачак прави записник, прослеђује га ЈП Градац као управљачу пута шта су закључили у извештају, након чега ЈП Градац ангажује независне стручњаке који ће утврдити колико је пут допринео да се уопште деси саобраћајна незгода са тешким последицама.  Сматрам да је скандал великих размера што ЈП Градац ћути о томе, што се и дан данас ништа није променило на тој деоници. Ово је јако тешка тема за грађане Чачка и породице који су изгубили најближе, али сматрам да морамо да причамо о овоме како би натерали оне које смо изабрали и које плаћамо да раде свој посао. Посао директора ЈП Градац је био да се бави овом темом, а не да иде у Ријеку, да се проводи на Ријечком карневалу и потписује споразуме из културе. Свако треба да се бави својим послом, а неко ко се прихватио да буде директор ЈП Градац треба да се бави безбедношћу путева. Уколико не желе јавно да одговоре шта су предузели након тих саобраћајних несрећа, тражићемо информације по закону, а затим подносити кривичне пријаве за то што не раде, а што су по закону обавезни да раде“, поручила је Виолета Марковић, подсетивши да и државни управљач пута ЈП Путеви Србије ништа не ради на уклањање црних тачки, као што су Мојсиње, Заблаће и Прељина.