Народна странка

Народна странка Крагујевац: Осам година владавине СНС-а у Крагујевцу – године које су појели скакавци

Народна странка Крагујевац: Осам година владавине СНС-а у Крагујевцу – године које су појели скакавци

Осам година је прошло од како је Српска напредна странка дошла на власт у граду Крагујевцу. Осам година је прошло од оног, сад већ чувеног, заједничког карантина у хотелу у Кончареву, када је и симболично почело незадрживо пропадање града Крагујевца, града који је, нестручним вођењем и управљањем, од некадашње Милошеве престонице  спао на ниво паланке.

За тих осам година, сви већи и важнији пројекти заобишли су Крагујевац, а најбољи пример укупне штете коју је СНС направила према Крагујевцу огледа се у Плану развоја Србије до 2035. године, где се наш град спушта за једну лествицу ниже.

Последњи у низу је маћехински однос државе према ФИАТ-у, а тиме, и овом граду. Сећамо се славодобитног саопштења крагујевачких напредњака одмах након потписивања уговора са Стелантисом, када се са нескривеним одушевљењем долазак Стелантиса представио као посао века за наш град. Наравно, том приликом није пропуштена шанса да се председнику добрано захвале за све што чини за Крагујевац. Сада, после најновијих дешавања, питамо се да ли крагујевачки СНС и даље у истом еуфоричном расположењу и да ли је захвалност председнику једнако велика, нарочито после његових последњих изјава о немешању државе у проблем крагујевачких радника. Наравно, у ситуацији када држава има значајан удео у власништву фабрике, скандалозно је рећи да се држава неће мешати, јер ако се не могу заштити основна права радника, чему онда удео у власничкој структури и огромна улагања све ове године? Наравно, надамо се да ће се ускоро наћи позитивно решење за раднике, јер понуда која је добијена од новог власника фабрике је апсолутно неприхватљива и понижавајућа.

Истовремено, чини се да крагујевачки напредњаци имају важнија посла. У јучерашњем саопштењу здушно су се потрудили да грађанима града Крагујевца дочарају своје одушевљење што су на полагање заклетве, драгог нам председника, гледали из првог реда. Искрено се надамо да су ту близину искористили да замоле незаинтересованог председника да преиспита своје ставове у вези са проблемом радника ФИАТ-а но сигурни смо да се то није догодило.

Улице су у никад горем стању и када се врши санација, то се не ради на адекватан начин, те након првих киша опет долази до појављивања ударних рупа. Као улице, ни тротоари нису у много бољем стању. Последња киша нам је показала да је и кишна канализација у упитном стању, па чак и у ужем центру града, а сећамо се сви добро прича да ће се ови проблеми решити. Наравно, остало је на причи и даље се од тога није одмакло.

Поједини пројекти који су започети нису угледали светлост дана и мислимо да градска власт нема решење за исте. Прави пример тога је градска тржница. Колико дуго се ради и докле се стигло сведоци су грађани Крагујевца. За сада је град, односно ЈКП Шумадија утрошила близу 1.8 милиона евра. Упозоравали смо и пре него што се ушло у овај пројекат да ће то бити погрешна одлука, да сам тендер за овај посао није био довољно транспарентан. За урушавање дела тржнице једини смо поднели и кривичне пријаве, а исход те пријаве се још увек не зна. У вези са тим, постављамо питања Николи Дашићу да ли је урађена колетерала, односно да ли је скинута меница са наше тржнице и да ли ће заиста грађани Крагујевца да плаћају додатних 50 милиона због неозбиљности и нестручности приликом извођења радова на Тржници ?

Да заиста имамо неспособну градску власт која није дорасла вођењу једног града попут Крагујевца, показује и посао са реконструкцијом фасада у центру града. Више од годину дана стоје заштитне мреже и није одмакло даље од почетка.

Такође, без било какве озбиљне јавне расправе, дошло се до пројекта реконструкције градског трга Радомир Путник, који није ни започет, а посао додељен фирми која и није била најповољнија на тендеру.

Са тим у вези, позивамо градоначелника Николу Дашића да објасни грађанима града Крагујевца коме је у интересу да посао вредан 4-5 милиона евра се додели фирми која је понудила 10 милиона?

Не заборавимо ни помпезну најаву изградње 100 аутобуских стајалишта. Сведоци смо да тих стајалишта нема, а стајалиште у које је уложено 25.000 евра код Уреда није у функцији. Подсећамо да је ЈКП имала одобрен повољан инвестициони кредит, а нису успели за три године ни да отпочну изградњу.

Такође, морамо да скренемо пажњу на све чешћи манир код наших градских челника, а то укрупњавање предузећа, под изговором бољег функционисања. Наравно, једини прави разлог за тако нешто је кредитно задуживање. Опет, када се дође до тога да се та кредитна средства не могу враћати, градска власт прибегава свом добро опробаном рецепту, тј. покушава да минус надомести преко леђа грађана. То се управо дешава ових дана са проширивањем наплате паркинга на зоне града у којима се до сада није вршила наплата –Аеродрома, а како смо сазнали, ускоро ће се са наплатом паркинга кренути и на Вашаришту. У складу са тим, Народна странка залагаће се у будућности да се предузећима која сада функционишу у склопу ЈКП Шумадија врати самосталност.

Уз то, желимо да се дотакнемо теме која годинама мучи град Крагујевац, а то је нерешено питање градске депоније. Град Крагујевац заслужује депонију са савременим рециклажним центром, али и поред бројних најава, још увек се ништа урадило по том питању.

На крају, постављамо питање шта је са општом болницом и да ли је граду потребна? Ми у Народној странци сматрамо да и о томе мора што пре да се разговара и да је Општа болница неопходна Крагујевцу. СНС власт је погубно деловала на град Крагујевац и крајње је време да се нешто уради, а мислимо да су ванредни локални избори најбоље решење, јер градска власт која се од инвестиционих пројеката може похвалити само скејт парковима, заслужује да оде што пре.

Народна странка Крагујевац